Pocenie się a niedobór magnezu

Magnez to jeden z najbardziej potrzebnych naszemu organizmowi minerałów i jednocześnie jeden z tych, których bardzo często nam brakuje. Jego niedobory objawiają się na wiele sposobów i długo mogą sugerować inne problemy i schorzenia. Jednym ze skutków niedoboru magnezu jest nadpotliwość. Ale, uwaga, sama nadpotliwość może też wywoływać niedobory! To błędne koło, z którego trudno się wydostać bez odpowiedniej diagnozy, dobrej diety i wysokiej jakości preparatów aptecznych.  

Wpływ magnezu na organizm

Magnez odgrywa wiele niezwykle istotnych ról w naszym organizmie. Ma ogromne znaczenie dla układu nerwowego, mózgu i szarych komórek, wpływając na ich prawidłowe funkcjonowanie. Niedobór magnezu często objawia się nadmierną drażliwością i podatnością na stres, a stresujące życie prowadzi do obniżenia poziomu tego pierwiastka w organizmie. To błędne koło, z którego wyrwać nas może tylko zmiana stylu życia i codziennych nawyków. Magnez bierze udział w przemianie węglowodanów, białek i tłuszczów, będąc warunkiem dostarczenia tkankom i komórkom koniecznej energii. Szczególnie istotne jest to dla mózgu – magnez zmniejsza tutaj nadpobudliwość komórek, uspokajając organizm, poprawiając pamięć i usprawniając myślenie.

Również układ sercowo-naczyniowy potrzebuje tego pierwiastka do prawidłowego funkcjonowania. Wpływ magnezu na organizm jest ogromny – badania wskazują, że wspiera on pracę serca, zapobiega arytmii, przeciwdziała powstawaniu zakrzepów. Spożywanie twardej, bogatej w magnez wody zmniejsza ryzyko zawału serca. Osoby z nadciśnieniem tętniczym, obciążeniami genetycznymi, problemami z układem naczyniowym muszą szczególnie pamiętać o bogatej w magnez diecie.

Magnez wpływa też na prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego, reguluje pracę tarczycy i nerek. Dodatkowo – razem z wapniem i witaminą D – buduje kości, zapewniając im odpowiednią twardość, siłę i odporność.

Niedobory magnezu – objawy

Objawy niedoboru magnezu mogą być naprawdę przeróżne. Jednymi z popularniejszych i bardziej alarmujących są drgania mięśni. „Skacząca” powieka, skurcze łydek, a nawet szybsze bicie serca – wszystkie te zjawiska mogą wskazywać właśnie na zbyt niski poziom magnezu w organizmie. Co więc powinno nas zaniepokoić?

  • Zaburzenia rytmu serca, kołatanie, uczucie niemiarowego bicia serca
  • Drżenie mięśni, skurcze, osłabienie mięśni
  • Niedobór potasu i wapnia, zaburzona gospodarka elektrolitowa
  • Wypadanie włosów
  • Łamliwe, kruche paznokcie
  • Nerwowość, drażliwość, stany lękowe
  • Bóle głowy
  • Bezsenność

Jak widać, objawów niedoboru magnezu jest naprawdę dużo. Ich nieswoistość sprawia, że często mylone są z innymi problemami zdrowotnymi, a nawet chorobami. Dlatego, zanim zaczniemy panicznie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy, upewnijmy się, że nasza dieta jest bogata w ten niezbędny dla zdrowia pierwiastek.

Pocenie się a niedobór magnezu

Jednym z dyskutowanych objawów niedoboru magnezu jest nadpotliwość. Okazuje się, że ten powszechny problem często związany jest właśnie z brakiem tego pierwiastka w organizmie. Co ciekawe, nadmierne pocenie się wpływa na utratę magnezu, a brak magnezu wywołuje nadpotliwość. To błędne koło, z którego nie uda nam się wydostać, jeśli nie zdiagnozujemy prawidłowo swojego problemu. Pot składa się głównie z wody, ale znajdują się w nim również minerały – w tym magnez. Im więcej go wydzielamy, tym szybciej znika on z naszego organizmu. Kluczem do sukcesu jest więc skrupulatne uzupełnianie tego pierwiastka, by nie doprowadzić do dużych i niebezpiecznych dla zdrowia niedoborów.

Nadmierne pocenie się to objaw niedoboru magnezu, z którym możemy walczyć dietą, suplementacją i lekami. Stawiajmy na żywność bogatą w ten pierwiastek:

  • Banany
  • Bakalie
  • Otręby
  • Rośliny strączkowe
  • Awokado
  • Kakao
  • Gorzka czekolada

A dopóki nie uda nam się zwalczyć nadpotliwości wywołanej niedoborem magnezu, możemy sięgnąć po wysokiej jakości, przebadane kosmetyki. Doskonale sprawdzi się Etiaxil, w którego składzie znajdziemy chlorek glinu (INCI: Aluminium Chloride) – najskuteczniejszą odmianę związku glinu w walce z nadmiernym poceniem.

Jednak sama obecność substancji nie świadczy jeszcze o skuteczności produktu – ważne jest jego % stężenie – im większe, tym większa skuteczność. W wariancie Etiaxil Strong, stężenie procentowe chlorku glinu będzie najwyższe na rynku – w pozostałych wariantach – Comfort i Original, odpowiednio niższe, ale niemniej skuteczne. Chlorek glinu reaguje z wodą i białkami w kanale potu, tworząc czasowo warstwę żelu, blokując wydzielanie potu. „Korek” z żelu rozpuszcza się w ciągu kilku dni – zwykle 3-5 (w zależności od zastosowanego wariantu Etiaxil). Właściwie dopasowany produkt nie będzie powodować podrażnień skóry i skutecznie zwalczy nasz problem.